23948sdkhjf

Vestlandske Trailer og Trysil RMM med ekte skreddersøm for higtech veimaling

Nei, denne er ikke beregnet for stykkgods.

TUNG KJEMIFABRIKK: Det er Jan Henning Mosvær i Vestlandske Trailer AS som har sendt oss oppdateringen på dette artige prosjektet for Ze Bra.

- Vi har nå levert en spesislbygget jumbosemi i samarbeid med Trysil RMM AS. Tralla er bygget opp med aluminiumsbunn og kokeverk for veimaling. Det er også kingpinstyring som gir 27 tonn lovlig aksellast uten behov for disp, skriver Mosvær.

Han forklarer at krana løfter malingen opp og fyller tankene. Der blir den mikset og varmet opp til 200 grader. Enheten forsyner så leggebiler for veimaling.

- "Grytene" på semien er blant de største som er blitt levert. Her blir det noen meter med stripe!

Siden semien blir litt baktung, var det viktig å få et styresystem som utnyttet regelverket slik at 27 tonn lovlig aksellast var på plass. 

 - Da tralla var ferdig oppbygget på Trysil gjenstod bare å få dette godkjent i Norge. Løsningen ble å få tyske Tuv Nord til å komme på besøk. De hadde den opprinnelige godkjenningen av fabrikksny tralle før påbyggingen og etter en del overtalelse ble Trysil-tur booket til den heldige inspektøren. 

Tuf Nord ved Jurgen Wessels og daglig leder Mosvær ved Vestlandske Trailer AS tok turen sammen en flott februardag og det hele ble gjennomgått og kontrollert. Resultatet stod til meget bra og intet å anmerke. 

 Nå gjenstår bare å få hentet ut skilt og sette "koksemien" i bruk når snøen smelter. 

- "Koksemien" skal gå for Ze Bra gruppen som har drevet med veimerking siden 1948 og driver fra Lindesnes til Nordkapp, opplyser Mosvær.

Opphav og kilder: Pressemelding fra Vestlandske Trailer

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.424