23948sdkhjf

Utrolig hva ungdommen ser på: 50 millioner visninger av rørfornying på TikTok

Operatørene Thorleif Brubakken og Kenneth Kaas i Olimb Rørfornying tar jobben «helt ut» i sosiale medier. Til sammen har de over 176.000 følgere på TikTok som har glede av å se på rørfornyingsvideoer.

Thorleif Brubakken (24) begynte å poste videoer fra arbeidsdagen sin på TikTok i desember 2019. Han jobber for Olimb Rørfornying sin avdeling i Grenland og har på halvannet år opparbeidet seg 138.000 følgere. TikTok-videoene hans har mer enn 30 millioner visninger og 3,8 millioner likes, opplyser selskapet på sine nettsider.

Den andre viralstjernen i Olimb Rørfornying er Kenneth Kaas (28). Han startet med å legge ut rørfornyingsvideoer i juni 2020, men det var med en video i januar i år at det virkelig begynte å ta av. I dag har han 38.300 følgere og 1,7 millioner likes på TikTok. Videoene hans har mer enn 20 millioner avspillinger totalt.

Kenneth og broren Kristian har jobbet for Olimb i seks år. De bor på Dombås og pendler for å utføre rørfornying, som oftest i prosjekter i borettslag og bygg, på ulike steder i landet.

Jobben viktigst – TikTok er hobby

Det var fagbladet NemiTek som først fanget opp og omtalte TikTok-videoene til Kenneth. Kort tid etter var også bransjemagasinet VVS-aktuelt ute med en artikkel om begge de to influenserne i Olimb Rørfornying – som faktisk ikke var klar over at de hadde gjort seg bemerket i den samme «nisjen» med videoer på TikTok.

TikTok er en sosial plattform med flest unge brukere. Og selv om de godt voksne brukerne kommer sakte men sikkert etter her også, er det ikke et typisk medium for den gjennomsnittlige kunde av Olimb Rørfornying. De tradisjonelle medienes omtale av prestasjonene i sosiale medier gir derfor et nytt publikum som er mer interessert i selve metoden og hva den kan gjøre – ikke bare det visuelt morsomme og «sære» ved prosessene som blir filmet i videoene.

Både Thorleif og Kenneth sier de vil fortsette å legge ut informative og morsomme videoer av rørfornying i sosiale medier. Om de vil tjene penger på hobbyen vet de foreløpig ikke.

– Det viktigste er å gjøre en god jobb for arbeidsgiver og kunder, så får videoer på TikTok være en hobby ved siden av, sier de to.

Opphav og kilder: Olimb Rørfornying

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.14