23948sdkhjf

GK Norge ansetter ny markedsdirektør

Axel Stuen Hammer blir den nye direktøren for marked og kommunikasjon hos GK Norge, annonserer selskapet i en pressemelding.

– Vi har lett lenge etter rett person til å fylle stillingen, og er overbevist om at vi har funnet rett mann for jobben. Kraftig vekst, faglig bredde og teknologiske fremskritt i digitale løsninger som GK Cloud, vil kreve mye av Axel i tiden som kommer, sier konsernsjef Jon Valen-Sendstad i meldingen

Bakgrunnsmessig er Axel Stuen Hammer utdannet sivilingeniør i industriell økonomi og teknologiledelse fra NTNU og har ti års erfaring som rådgiver hos DNV GL, Geelmuyden Kiese og Norsk Industri.

– Jeg har lenge ønsket å jobbe med GK. Byggenæringen generelt og GK spesielt er i rivende utvikling. Digital utvikling gjør verden tilgjengelig, og GK har i dag gjennomprøvde løsninger i bruk hvor du drifter hele bygget fra telefonen. Det samme gjelder kommunikasjonsfaget. Aldri før har det vært enklere å publisere et budskap, samtidig som det aldri før har vært så vanskelig å faktisk bli hørt. Vi må vinne frem på nye arenaer for å nå målgruppene våre. Jeg ønsker spesielt å bringe GK tettere på eiendomsutviklerne, og jeg tror nye digitale produkter som GK Cloud kan knytte tette bånd mellom GK og byggherrene forklarer Hammer.

Det er forventet at GK, som lenge har hatt «for et bedre miljø» som slagord, vil fortsette å sette miljøprofilen som en viktig del av deres identitet. 

– GK jobber for et bedre miljø, og det gjør vi med rette. Byggenæringen merker godt hvordan den nye anskaffelsesloven pålegger offentlige oppdragsgivere å innrette anskaffelsene for en bærekraftig utvikling. Nær sagt alle i byggenæringen forsøker å fremstå som grønne og bærekraftige selskap, og kommunikasjon av bærekraft har blitt en hygienefaktor. Jeg vil bygge ytterligere grønn konkurransekraft i GK, og befeste GKs posisjon et hestehode foran konkurrentene, avslutter Hammer.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.078