23948sdkhjf

Godt fornøyd med Phoenix Contact Dialog Days

| Medlemsnyhet | Bedrift Phoenix Contact AS

Vellykket opptreden for Phoenix Contact Dialog Days: Virtuell konferanse overgår alle forventninger.

Vi i Phoenix Contact Norge er veldig godt fornøyd med denne digitale messen som vi klarte å lage på så kort tid, sier adm dir. Henning Grorud.

Det ble mange spennende foredrag med interaktiv dialog med kunder i Norge og verden for øvrig via online chat funksjon.

Muligheten av å besøke en digital ‘messe stand’ ga denne formen en helt ny dimensjon som vi helt sikkert vil se mer av i selskapet fremover.

Vår slogan ‘Inspiring Innovations’ gjelder som aldri før, ikke bare for våre produkter og løsninger, men også for våre nye kommunikasjonsveier til markedet.

Et av de viktigste aspektene ved messepresentasjonene til Phoenix Contact har alltid vært å komme i kontakt med kundene og utveksle informasjon. Etter at Hannover Messe ble avlyst, ble det derfor tydelig at et nytt format måtte utformes. I løpet av bare seks uker ble en digital variant opprettet, der flere enn 8100 nasjonale og internasjonale besøkende de tre siste ukene har hentet opp informasjon om nyhetene.

Programmet strakk seg fra en produktpresentasjon på en virtuell messestand og helt til en konferanse over flere dager med videoer fra ekspertgrupper, intervjuer og serier med foredrag. Som kontaktpersoner for de besøkende var spesialister tilgjengelige i live chats til enhver tid. Konseptet var vellykket, forventningene ble overtruffet. Frank Stührenberg, CEO Phoenix Contact: «Vi hadde adskillig flere registrerte besøkende enn vi hadde håpet på ut ifra beregningene våre.» Og legger til: «Kundenes reaksjoner var overveldende. Vi fikk utallige tilbakemeldinger som gjenspeilet stor begeistring for formatet. Og Global Player Bosch trakk Phoenix Contact Dialog Days inn som en benchmark. Arrangementet har dermed blitt standard i bransjen. Her har vi skapt et virkelig innovativt format. En spesielt stor takk til de ansatte som støttet dette aktivt.»

Rundt 2100 interesserte besøkte den tyske delen av arrangementet, som var online fra 20. til 30. april. Nesten 1000 deltakere benyttet chattefunksjonen, der kundenes spørsmål ble besvart direkte. Flere enn 1300 besøkende var interessert i tilbudene på konferansen.

På den internasjonale konferansen på engelsk, som fant sted fra 27. april til 8. mai, besøkte hele 6100 deltakere den virtuelle messen, og 3650 av dem deltok på temakonferansen. For de internasjonale gjestene ble det i tillegg avholdt virtuelle omvisninger på åtte språk. Alene omvisningene på engelsk, spansk eller russisk tiltrakk seg henholdsvis flere enn 100 besøkende. I tillegg til Tyskland kom de 19 omviserne fra bedriftens datterselskaper i Kina, Polen, USA, Argentina, Brasil og Mexico. Det åpnet for å ta i bruk en ytterligere fordel ved det digitale formatet: Med 22 timer ble chatene opprettholdt nærmest døgnet rundt.

 

Medlemsnyhet

Bedrift
Phoenix Contact AS

Strømsveien 344
1081 Oslo
Norge

Send til en kollega

0.063