23948sdkhjf

Skumstasjoner til KNM MAUD

| Medlemsnyhet | Bedrift Noha Norway AS

Forsvarets nye forsyningsfartøy, KNM Maud, skal ankomme Norge i 2019. Ombord er en rekke NOHA skumstasjoner som skal beskytte den dyrebare og svært brannfarlige lasten.

FORSVARETS STØRSTE SKIP
Sjøforsvarets nye logistikkfartøy, KNM Maud, er på hele 183 meter og skal leveres fra verftet i Korea til Norge, høsten 2018. Skipet skal kunne laste 40 stk 20-fots forsyningskontainere à 20 tonn, i tillegg til drivstoff og ammunisjon. Det har også egen helikopterhangar med plass til to helikoptre, og helidekk.

Brannsikkerhet er av høyeste prioritet når KNM Maud skal overta etter KNM Valkyrien, og frakte viktige etterforsyninger til maritime styrker.

 Hvorfor NOHA?

UTFORDRINGER
Installasjon på skip byr på en rekke utfordringer, i tillegg til at skipets oppdrag stiller en rekke krav til utstyr som skal brukes ombord. Utstyr som skal eksponeres for naturkreftene på havet må være bestandig mot mye bevegelser fra bølgene, sjøvannet og de svingende temperaturene. Og det må være tilpasningsmuligheter, slik at det kan passe inn med resten av installasjonene på skipet.

Lasten som skal beskyttes mot brann er svært lett antennelig, og skaper kritiske situasjoner dersom brann skulle bryte ut og ikke være mulig å få under kontroll. Det er viktig å kunne fullføre oppdrag selv etter en mindre uønsket hendelse.

Forsvaret sine skip har lang levetid. Fartøyet som skal erstattes, KNM Valkyrien, ble bygget i 1981 og har vært i bruk av forsvaret fra 1994 til 2015.
Derfor er mulighet for erstatningsprodukter og enkel tilgang på reservedeler høyt oppe på Forsvarets kravliste.

 

SKUMSTASJONER
NOHA har levert skumstasjoner basert på våre produkter Modell 39 og Modell 391.

Her kan du lese mer om leveransen og hvorfor NOHA ble valgt som leverandør. 

Medlemsnyhet

Bedrift
Noha Norway AS

Orstadvegen 124
4353 Klepp Stasjon
Norge
Noha Norway AS

Send til en kollega

0.086